Fetisdagen

Vart hemma ganska länge nu, kom hem vid halv tre kanske? Sluta dock halv 2 men trode att 62 gick men tydligen inte så missade bussen om man kan säga så? Men som alla vet så är det ju fetisdagen idag då! Och det inneber att fastan är över så man ska äta upp sig eller hur man ska uttrycka sig? Och för oss då som inte har fastat? Jo vi äter ju så klart massa sämlor ändå! Det är ju liksom det som fetisdagen med alla dessa semlor är till för? Sen så var det ju inte grädde på sämlorna utan det var föst efter 2:a värdskriget som nån bagare i hålland? som var extra glad o ville fira lite extra la på grädde! Men det var först på 1930- talet (tror ja) som man ute i europa började ha grädde på.. Det var lite om semlor!
Lite om man dag nu kanske? Jo, har vart i skolan som dom flästa andra som inte har lov då. Haft lektonen som alla andra och så klart har även jag ätit semlor (tre st..). Dock så gillar jag egentligen bara det som är på toppen, skalet eller hatten eller vad man nu säget men har något så måste äta hela.. Inte possetivt! Menmen, Gick även hem till beka ida. Gick dit o vände efter en stund.. Sen så var det So o sen så var denna skoldag slut! Nu ska ja sätta lite fart o plugga lite.. Skriva om olika tyger o metoder till slöjden så kan jag i alla fall checka av de på listan Ska även fixa lite bilder framot kvällen o lägga upp bilderna på skoltröjan! Nu blir det musik o te, Puss


mina o flisans helgrymma semlor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0